onsdag, april 01, 2009

Extas.

Jag var fortfarande sängliggande när Julia drog det första aprilskämtet för mig idag.
Vi hade skrivdag, men redan klockan åtta drog jag på mig byxorna och följde med Julia till Markan för att äta frukost. Sedan gick jag hem och gjorde mig iordning i lugn och ro.
I skolan fikade jag med klass- och skolkamrater på terassen. Det var varmt och skönt i solen.

Mickey och Johan busade.
-

10:20 gick jag på första mötet för dagen. 11:00 förflyttade jag mig till nästa (vilket jag sedan upptäckte var helt i onödan). Efter lunch hade vi antologimöte i klassen.

Alida och jag njöt i solen innan vi åt lunch.
.
När antologimötet var avslutat promenerade jag, Johanna W och Therese W hem till Yaser för att fotografera en tapet. Den var vansinnigt fin.
-
Vi tittade på vårblommor. Idag var jag inte lika chockad.

Johanna plockade några.

Sedan gick vi till järnhandeln för att beskåda fler tapeter.
-
Vi hittade många fina som vi fotograferade. Jag insåg även att den dagen jag ska tapetsera mitt eget hem, kommer jag bli sjuk av beslutsångest.
-
När vi hade gått igenom alla tapetkartor (det fanns dubbelt så många som på bilden) köpte vi glass och gick tillbaka till skolan. Väl där flyttade vi alla tapetbilder till datorn för att sedan skriva ut dem.
-
Jag hängde sedan med Sigrid och Johan på terassen en stund. När jag vände mitt ansikte mot solen och blundade, fantiserade jag att det var sommar. Någonting tog fart i min mage när jag satt där. Jag kunde ha skrikit och sprungit runt och hoppat och varit helt galen av lycka. Men jag hade inga skor på mig, så jag lät bli. Istället välte jag ut kaffekoppen.

Inga kommentarer: