måndag, april 27, 2009

I går...

... hade jag och Sara planerat en cykelutflykt, eftersom jag nyligen har fått en cykel. Vi träffades klockan ett och satte riktning mot Ica, var vi skulle inhandla fika.
Vi hade inte ens kommit fram till Ica när högra trampan på min cykel föll av.
Även om jag är snickare, springer jag inte omkring med skiftnyklar i handväskan, så jag fick skruva fast den för hand.

När vi hade cyklat ut till Fårösunds Båtklubb, kände vi båda att situationen inte var hållbar, med tanke på trampan som lossnade med 300 meters mellanrum.
Så vi slog oss ner vid en bänk i parken i stället.

Det var en vacker dag i alla fall. Fast lite blåsigt...

Det fanns förstås en massa, massa blåsippor överallt.

Och rosa blåsippor också.

Sara var glad.

Jag var gravallvarlig.

Vi kunde gå på havsbotten utan att bli våta om fötterna.

Jag hittade en massa snäckbebisar som inte hade kläckts ännu.

Fårö anas i horisonten.

Här beskådas min förrädiska herrcykel.

Innan vi cyklade hem igen fick jag skruva litegrann.

Inga kommentarer: