måndag, april 06, 2009

Den lurviga och mansikka-mössan.

Jag vaknade med ett ryck av att min telefon pep till. Jag drog på mig lite kläder och klev ut genom dörren. Annelie klev ut genom sin dörr samtidigt. Ellinor kom också ut och så gick vi till skolan och fikade.
.


Efter ett tag förflyttade vi oss till Sockerbitens trapp. Trappan vi har hängt vid de senaste dagarna. Annelie hämtade filtar och kuddar och vi drack cappucino och skrev vykort och spelade Fia med knuff.

Efter ett tag kom Castro förbi. Han bjöd oss på fest.
När vi spelat klart, hoppade vi in i Castros bil och begav oss till Slite. På vägen dit upptäckte jag att Castro har god musiksmak.

Vi kom till Slite vid tre. Annelie, Ellinor och Sara gick till systemet, men jag är fortfarande bara ynka nitton år, så jag gled in på apoteket under tiden. Jag brände 300 spänn på krämer med hög SPF. Cool!
Fikade vid Humle & Dumle. Godaste latten jag druckit på länge, måste jag faktiskt säga. Vi köpte naturgodis vid Konsum (bananachips med yougurtöverdrag is the shit!), och sedan åkte vi hem.
.
Väl hemma igen fortsatte vi softa på trappan.


Jag trädde mansikka-mössan över huvudet idag för att slippa solsting. Jag har nu officiellt dumpat regeln om att man bara får ha på sig mansikka-mössan när man är krapula. Jag har även fått en hel del fräknar i ansiktet.
Och faktumet att jag stötte på en söt lurvig mask idag måste tilläggas! Det var den sötaste masken jag någonsin skådat! Det kittlade så skönt när den lurviga kröp längs min arm. Den var faktiskt sötare än Nils' och min mask Tuula (det gör ont att säga det, men det är sant).
.
School.

Nu borde jag gå hem och äta. Det slog mig att allt jag ätit hittills idag, är mackor. Mackor lever man inte länge på. Inte ens om det är så goda så man nästan dör när man äter dem.

Dessutom har jag ju inhandlat en sprillans ny Cosmopolitan, som ska lusläsas. Mums!

1 kommentar:

Jessica sa...

Och där på bild skådar jag mansikka-mössan, som egentligen är en metsämansikka-mössa!
Alla dessa år den blivit kallad vid fel namn.. ;-)