torsdag, april 02, 2009

Knas!

Det är helt otroligt. Allt det här. Ni vet, magikern jag nämnde i det tidigare inlägget. Also known as Pacey (Prince Charming = P.C. = Pacey).

Jag kunde inte sova igår. Jag låg nerbäddad i sängen redan klockan elva. Det gick inte. Att somna, alltså. Av någon mystisk anledning började jag tänka på den där magikern, Pacey, som jag sovit bredvid utan att ligga med.
Jag började tänka på den där sista natten han sov över hos mig.

Vi hade lagt oss vid midnatt, Pacey hade somnat fort, varefter han började snarka. Jag var inte ett dugg trött och det var varmt i Paceys säng. Jag klev upp och gick och lade mig i min egen säng.
- Where did you go? mumlade Pacey i kudden.
- Ti min säng, jag kan int sova. De e varmt å du snarkar, svarade jag.
- Ai, sori.
- It's okay.

Men efter ett tag blev jag rastlös. Jag törstade efter uppmärksamhet. Jag kände ingen lust att sova alls.
Ovanför min säng, fanns en hylla. På hyllan stod ett litet, mjukt prydnadsfår. Plötsligt fick jag ett sinnessjukt infall, sträckte mig efter fåret och kastade det på Pacey. Genom det dunkla rummet kunde jag se honom treva efter det.
- What is this? frågade han.
- Ett får!
- A sheep? What the fuck... honey, I think you need to get some sleep now, really.
- Men ja e int trött alls!

Pacey svarade inte. Jag satte mig upp i sängen. Drog demonstrativt på mig ett par mjukisbyxor.
- What are you doing?
- Ja ska gå ut å rök.
- Good, go get some fresh air. And drink some milk on your way back, it'll help you relax.
Jag gjorde som magikern sa; rökte min cigarett och drack ett glas mjölk på vägen tillbaka till sovrummet. Kröp sedan ner bredvid honom igen, och otroligt nog somnade jag efter bara en liten stund.

För en halvtimme sedan loggade jag in på msn. Jag hann inte ens se vilka som var online, innan en liten ruta i högra hörnet ploppade upp. Yes, people, that's right!

Pacey säger:
Dance, dance, dance!
.
Helt vansinnigt. Medan vi pratade med varandra, var jag bara tvungen att läsa gamla dagboksanteckningar, och det visade sig att den 2:a april förra året, tidigt på morgonen, åkte Pacey tillbaka till Helsingfors. Förstår ni vart jag försöker komma?
Men han är ju trots allt magiker...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jamen! :O

Jessica sa...

Minns då vi var på promenad för ungefär ett år sedan. Vi hade båda saker att berätta. :-)
Magikern hade försvunnit.
Och så vidare...

ester-lisa sa...

Ja! Minns dendä promenaden så bra! Allt va så konstit å riktit underbart!