tisdag, april 28, 2009

Drunkningsolycka.

Jag trodde att jag tog mig vatten över huvudet den där dagen när herr ordförande för Bunge Sockenförening klev in genom dörren och frågade om någon i klassen ville läsa någonting under Valborgsfirandet i Fårösund, och jag hörde mig själv svara "jag läser gärna någonting!".
Herr ordförande sa att det gärna fick vara lite roligt och udda,
precis som om jag såg lite rolig och udda ut.

Problemet är bara det att jag under inga omständigheter kan vara rolig i mitt skrivande.
Jag vill gärna kunna skriva komik, men hur jag än gör, så blir det bara gravallvarligt. Gravallvarligt och stramt. Sammanbitet.

Inatt producerade jag hur som helst strukturen till en text om Den Unge Mannen Vår. Grunden.
Och idag skrev jag texten.
Resultatet var... ja, gravallvarligt.

Fast jag använde faktiskt ordet "hundbajs" i ett stycke,
och det finns ju människor som tycker att bajs är roligt,
så varför inte?

2 kommentarer:

sara sa...

ja bajs är kul!

Annelie sa...

Haha, true that! Och jag tyckte inte den var så gravallvarlig, men den var fin!