söndag, april 05, 2009

De stora stunderna i Lilla Livet.

Ön drabbades av värsta värmeböljan igår.
Jag och Julia gick ut redan efter att vi hade ätit frukost. Vi satt på trappan i solen i ungefär två timmar. Drack kaffe och hann röka oändligt många cigaretter. Varken skor eller tröja hölls på. Om vi inte skulle ha tagit dem av oss skulle vi ha smält som isglassar i solen.
Jonas, Micke, Annelie och Ellinor joinade. Vi ringde Liv och när hon anslöt, promenerade vi till Ica för att köpa glass.
.


När vi kom hem igen, lagade jag mat. Sedan hade jag och Annelie premiär för äta-ute-säsongen. Det kändes precis som sommar. Det var en sådan där stor stund i det lilla livet. Ett ögonblick man aldrig glömmer. Den där känslan av att man är på rätt plats vid rätt tillfälle. Perfektion.


Jag bjöd flickorna på cappucino och vi spelade Fia med knuff. Jag ville aldrig att dagen skulle ta slut!

Lite senare gick jag bort till studion och träffade Linn. Det var kul! Och intressant att se hur det går till vid en inspelning. Och duktiga musiker! När sången träffade hörselcentrum i min hjärna reste sig allt hår på hela kroppen.

Resten av kvällen gick jag omkring och nynnade på den där melodin...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ååh, härligt! Här har det varit grått hela helgen...nu regnar det också, så jag hoppas en massa snö försvinner i och med regnet nu!

Annelie sa...

Jag blir så glad av dina inlägg! Vad sägs om repris nästa soldag?

ester-lisa sa...

Jenny: Jag hoppas det med, att snön försvinner, för er skull! :)
Annelie: Vad bra att du blir glad! Jag blir glad när andra är glada! :D Jag är pepp på repris! Det är bara att knacka på/krypa in genom fönstret när som helst! ;)