fredag, april 24, 2009

Saker som bara inte händer.

Under båtresan till Tallinn fick jag en kompis. Lilla J, also known as Jöns-Lars. Det här har jag med eftertänksamhet undanhållit.
Jag och mina klasskamrater satt vid ett bord i baren och mittiallt trängde Lilla J sig ner mellan Alida och mig. Två sekunder senare hade alla mina klasskamrater sprungit till dansgolvet och jag lämnats ensam kvar bredvid denna okända kille, som visade sig vara väldigt snäll och riktigt underhållande.
Hur som helst så utmynnade det hela i en 7 timmar lång bekantskap. Han fick mig bland annat att dansa nykter, kasta ett ölstop överbord och spela Yatzy under en trappa.
Innan vid skiljdes åt utanför min hytt kring halv åtta på morgonen (estnisk tid), fick jag en kram och repliken ”det var roligt att umgås med dig, ha ett bra liv”. Vi visste ju båda att vi aldrig skulle träffas eller ens talas vid igen.


Jag har inte varit online på Facebook på evigheter. För tio minuter sedan loggade jag in. Och vad fanns i den privata inboxen om inte två mail av Lilla J i egen hög person?

Inga kommentarer: