onsdag, april 29, 2009

En sådan där het dag.

Idag är en sådan där het dag när man bränner hål på hornhinnorna, har allmän ångest över allt och egentligen ingenting och när man tycker synd om sig själv.

Jag har legat hemma i sängen och kämpat för att inte kräkas upp filmjölk, inälvor och äggstockar. Somnat och vaknat om vartannat. Drömt en massa konstiga saker.

Jag vaknade vid två. Drog på mig jeans och gick över till skolan.
Ställde mig nedanför trappen och fångade en liten nyckel någon släppte taget om, även om jag inte bett om det.
Sedan drog jag med mig Alida ut i en bil.
Startade, lade i backen och gasade för allt jag äger.
Med nervevade rutor gled vi omkring.
Tänkte att jag kanske håller på att bli riktigt paranoid.
Köpte den billigaste pizzan jag kunde hitta vid Ica.

Borde gå hem och lägga makeup. Platta hår och smörja in ben. Bestämma mig för vilken text jag ska läsa. Releasepartyt är ikväll.
Imorgon ska jag hälsa våren välkommen, inför Fårösundsborna.

1 kommentar:

Mamma sa...

Lycka till i kväll!
Hoppas det inte är alltför mycket "bajs" i texten...:)