lördag, mars 07, 2009

Varför?

När man säger Jag ska gå hem nu, varför går man då inte?
När man tänker Det här är sista ölen ikväll, varför dricker man mer då för?

Vid midnatt replikerade jag att jag skulle lämna lägenheten och dra mig hemåt.
Jag stannade dock ett tag till, för jag hade nämligen inte druckit upp mitt vin.
När vinet var slut hällde jag upp ett nytt glas.
Varför? Jag skulle ju gå hem!

Plötsligt frågade någon om vi skulle hänga med på efterfest i replokalen.
Visst visst! Absolut!

Väl i replokalen bälgde jag i mig öl och suktade ständigt efter mer.

Halv sex imorse kastade jag en sista blick på klockan innan jag däckade i sängen.

Jag har duschat och käkat frukost och pratat i telefon och suttit i solen på trappen en stund.
Nu skälver jag i kroppen och lyssnar på System of a Down.
Jag känner avsaknaden av hjärnceller i mitt arma huvud.
Jag planerar klä mig i ett representabelt ansikte och dra på mig en tröja.
Sedan ska jag bege mig till Visby för att handla lite,
ty FPA har fyllt mitt kapitalkonto till bredden. Det känns najs.

Ps. Bakfyllan fick sällskap av träningsvärk. Allt är alltså väldigt skönt. Ds.
Ps. 2. Måste tilläggas att jag hade überkul igårkväll/inatt. Jag vill tacka mina underbara klasskamrater! Ds.

1 kommentar:

JSW sa...

Tack själv för en superkväll sötis! Jag är glad att du inte gick hem:)