tisdag, mars 03, 2009

En bra bad hairday.

Idag har jag haft en bad hairday varit lite trött. Allting har dock gått väldigt fort.

Skoldagen började med en genomgång av resan till Estland. Vi åker dit veckan efter påsklovet. Vi blir där i 5 dagar. Allt är redan planerat.
2000 kronor skulle hela paketet bli att kosta. Väldigt billigt, med tanke på att det omfattar tur och retur med båt, boende, frukost, middagsbuffe, busstransporter och guider etc.

Jag spenderade en timme på gymmet innan lunchen.
Efter lunchen lyssnade vi på Ella-tjejerna som hade spelning i stora filmsalen. De var jättebra!

Utöver det har vi jobbat med dialoger.
Oriflameprodukterna kom idag också.
Parfymen jag hade beställt var tillfälligt slut, och skulle komma senare. Typiskt, det var ju den jag suktade efter!

Nils och Linn var hemma hos mig och drack kaffe på eftermiddagen. Det var kul! Vi hade en trevlig pratstund.
Nils hade med sig datorn och fyllde på min mp3. Shuhew! Hade ju lyssnat mig trött på allt som fanns där innan. Tack!
När de hade åkt hem, tänkte jag att jag nog skulle hinna läsa ett bra tag innan middagen (har 270 sidor att läsa innan torsdag), men när jag tittade på klockan, var det bara tio minuter kvar till middagen.
Under middagen framlades ett litet förslag; tv-intervju. För ett kulturprogram. Intervjun skulle röra min "bok", min poesiådra och skönlitteratur överlag.
"Boken", ja. Ett oavslutat projket. Vet inte ens om jag vill kalla det "bok". Men å andra sidan, vad är i så fall en berättelse på ca. 200 sidor, om inte en bok?

Inom en snar framtid får jag se min man Gregory House (wohoow!). Innan dess ska jag läsa. Snabbt som fan. Borde läsa 135 sidor ikväll.
Boken som ligger i strålkastarljuset för tillfället är Flyga Drake.

Imorgon har jag två möten (råd) jag borde gå på. Problemet är bara det, att båda mötena börjar 10:20. Jag bara undrar; var finns logiken i den här planeringen?

3 kommentarer:

Gratis mat? sa...

Haha, ja själv så ska jag lyssna på soilwork och snusa.

ester-lisa sa...

Du är så oförskämd, min vän ;)

ester-lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.