lördag, mars 07, 2009

Minimala klädesplagg.

Idag har jag åkt bil och lyssnat på System of a Down. Våren har hängt i luften.
FPA har, som tidigare skrivet, varit generösa och lagt in en hel del pengar på mitt kapitalkonto. Jag beslöt idag att spendera lite cash alltså.
Väl i Visby noterade jag att jag var för bakfull för att shoppa. Jag köpte i alla fall en blå- och svartrandig polo. För 59 spänn. En fis i rymden, om man ser på summan FPA har givit mig.

Jag hittade ett par härliga träningsbrallor.
Och två sportbehåar.
Jag var lite tveksamt inställd till storleken på dessa behåar.
Alldeles för bakfull och skakig i händerna för att kränga av mig kläderna i ett litet bås.
Dessa tre ting gick på ca. 500.

Hemma hos Nils låste jag fort in mig i badrummet för att ta reda på om jag skulle bli tvungen att lämna tillbaka behåarna.
Jag insåg snabbt att jag i framtiden kommer börja bo i dessa minimala klädesplagg.
De var så sjukt sköna!

Nils stekte panerade fiskfiléer och gjorde potatismos. Det var den godaste potatismosen jag ätit på länge!
Nils var iväg för att skjutsa sin svägerska Josefin, så jag åt ensam.
Katten Tuwa satt på bordet, en liten bit bort, och glodde på mig.

Bussen hem var fullproppad med folk, som vanligt. Jag fick ändå två sittplatser för mig själv.
Jag vaknade en liten bit utanför Lärbro.
Saltsmak i torra munnen. Drack vatten och såg att det bara var två passagerare kvar, förutom jag.

Klev av vid Statoil.
Mindes att jag hade tagit vantarna från baksätet i bilen vid busstationen.
Nu var de spårlöst försvunna.
Var 100% säker på att jag inte hade glömt dem i bussen.
Mystiskt.

Nu är jag hemma.
Ska värma en pizzaslize och dricka krapulacokis (helt vanlig Coca-Cola).
Har bytt om till mjukisbrallor och en skön tröja. Undertill, den skönaste av sportbehåarna.
Mangosorbet finns i frysen till mitt förfogande.
Tänkte mysa ihop mig i soffhörnet.
Tända lite ljus och se en skön film.
Egentligen skulle jag har varit på Ellas spelning vid Rindi ikväll.
Men eftersom jag fick ett ryck och söp till det ordentligt igår, kände jag mig inte så pepp.

Det blir nog läggdags tidigt ikväll.

Inga kommentarer: