söndag, mars 15, 2009

Fiskarna i havet, fåglarna på taken och kossorna på grönbete.

Förstå glädjen som sköljde över mig när jag, på Bungehallen av alla ställen (!), hittade exakt samma färg som Fong färgade mitt hår med på jullovet!

Eftersom mina vänner av det motsatta könet här på ön, hade börjat kommentera på utväxten, tänkte jag idag att det var dags att göra någonting åt saken.

Nu känner jag samma tillfredställelse som en ko som släppts ut på grönbete gör; håret är nyfärgat (lite skeptiskt inställd ändå, det ser väldigt ljust ut) och doftar underbart! Passade på att skrubba hela kroppen, nu när jag ändå höll på. Som grädden på tårtan smorde jag in mig med babyolja (som dessutom innehöll aloe vera).
Jag sitter här på sängen insnodd i mitt fina Marimekko-badlakan och blänker som en bikinimodell.

Härnäst vankas en kopp kvällsro-te och en liten stunds läsning.
Därefter kryper jag ner mellan rena, fräscha lakan, och tro mig; jag kommer sova som en prinsessa inatt.
Ps. Grannarna spelar System of a Down (skivan Steal this album!) på väldigt hög volym. Det glädjer mig. Ds.

Inga kommentarer: