onsdag, mars 11, 2009

Skor.

Vädret utanför gör mig låg och trött.

Jag tänker på den där dikten Änglarna i Karis. Text-jaget som går i allt för tunna skor i februari.

Nu är det mars och snöslask. Våren kom, men vände och gick tillbaka.
När jag åkte tillbaka till Gotland efter jul, hade jag inte räknat med snö.
Hela december var ju grå och varm. Inte en snöflinga i sikte.

Jag är arg för att jag inte har några ordentliga skor. Känner mig lite som ett fattigt barn.
Lackskorna tar in vatten vid hälen på två röda. Så också de blå-vita Adidasskorna. Löpskorna är till för löpning (och absolut inte i snöslask). Kilklackskorna tar visserligen inte in vatten, men de är hala som fan, trånga och kalla.
Tre par skor frånsett de tidigare nämnda, finns i min ägo; ett par lila tygskor och två par ballerinas.
Inte så mycket att hänga i granen, precis.

Fan fan fan ge mig ett par gummistövlar och randiga raggsockar! NU!

Inga kommentarer: