måndag, mars 09, 2009

Pärlor, svin och stövlar från Nokia.

Plats: klassrummet.
Humör: sjukt glad och sjukt trött. Lite kaffesugen också (även om jag redan har druckit två koppar).
Vilopuls klockan 07:50: 76 bpm (den genomsnittliga vilopulsen ligger på 72).

Vi fortsatte med dramatiken idag. Ludde delade in klassen i fyra stycken grupper. Vi skulle kopiera upp våra färdiga pjäser till hela gruppen, sedan läsa varandras.
Tanken är att vi ska jobba med texterna till imorgon eftermiddag. Då ska vi presentera pjäserna tillsammans, genom att spela/läsa upp dem för resten av klassen.

Jag åt lunch med Linn och Nils. Asnice! Sedan drack vi kaffe och rökte cigaretter och jag fick en massa brev på posten. Helmiä ja Sikoja, filmen jag hade beställt, anlände också. Snart vankas filmkväll!

Igår kväll såg vi Kärlekens Slöja. Låter ju otroligt tråkigt, men det var en riktigt fin film. Efteråt låg jag och studerade löpning fram till klockan tre på morgonen. Det är anledningen till att jag är sjukt trött idag.
Men det var lärorikt, må jag säga!
Jag tror faktiskt att jag har kommit fram till varför mina knän bråkar så som de gör.
Jag ska bara göra ett våttest, så återkommer jag med det senare.

Ikväll är det tänkt att jag ska åka och se om jag får syn på Marteboljuset.
Känner mig inte så pepp på det just nu, om jag ska vara ärlig. Skulle hellre ta det lugnt hemma och sedan lägga mig tidigt.
Dessutom fick jag höra att Calle hade sagt att vi skulle klä oss varmt och i stövlar. För det första äger jag inte ens ett par långkalsonger. För det andra äger jag inte ens par stövlar.
Inte ens hemma i Ingenstans.
Förra sommaren använde jag stövlar två gånger. Då lånade jag mammas.

Inga kommentarer: