lördag, mars 28, 2009

Fredagkväll i Fårösund.

Det finns så mycket att göra i Fårösund en fredagkväll! Igår t.ex. låg jag i min säng och lyssnade på ringsignaler i min telefon! KLÅ HE!
Julia fann mig där när hon kom hem. Hon tyckte det var väldigt spexigt.

Vi hade bestämt att vi skulle se film. Julia hade lånat tre stycken av sin man. Jag hade köpt godis, chips fanns sedan tidigare.
Valet stod mellan en skräckis, en action och en film Julia sett för bara några veckor sen. Vi beslöt efter många om och men, att se skräckfilmen. Datorn vägrade läsa den. Vi slängde i actionrullen; The Transporter, en film jag sett förut, någongång i högstadiet tillsammans med Fong. Jag mindes att jag hade tyckt den var bra.

Jag korkade en Lapin Kulta och chipset tog slut på fem minuter. Filmen var sjukt bra! Jag satt på nålar och kved. Filmmusiken överraskade också, sådant gillar jag! Frank var cool. Jag fick skratta rått en hel del gånger.
När det var tjugo minuter kvar av filmen, började Julia snarka. Jag mindes när vi gick på bio en gång i högstadiet, Julia och jag. Vi skulle se en actionkomedi och Julia somnade efter en halvtimme. Och när jag riktigt tänkte efter, slog det mig att jag har rätt många vänner som ofta somnar när vi ser på film. Besynnerligt.

När filmen var slut, väckte jag Julia och hon undrade hur filmen slutade. Jag berättade kort vad som hade hänt och sedan gjorde vi oss snabbt iordning för läggdags.
När jag kröp ner under täcket var jag lite förvånad över att klockan inte var mer än kvart över tio.

Inga kommentarer: