tisdag, mars 17, 2009

Lättare gjort, än sagt?

Vi smällde som sagt upp affisher i Visby igår. Solen sken och det var varmt och i mitt huvud skrev jag vacker poesi. Sedan fikade vi vid Märthas café. Jag blev lite fattigare. Men rikare på två par finskor, två par festlinnen, ett gult nagellack och ett nytt USBminne. Det behövdes, kan jag säga.

Vi kom hem så pass sent att vi missade middagen. Jag provade det gula nagellacket, läste Swede och åt. La mig tidigt.

Var ändå sjukt trött imorse. Klev in i dushen och begav mig sedan till skolan. Det spöregnade. Vi hade litteraturseminarium. Sedan lite improvisation och en skrivövning.

Efter fikat åkte jag och Therese till Slite för att sola. Jag somnade nästan i solariet och blev tvungen att koncentrera mig på Lady Gagas låttexter. Mina fräknar dök upp efter ynka tjugo minuter och bröstet antog en rödlätt nyans.
Väl hemma i Fårösund bytte jag genast om och begav mig till gymmet. Det var mycket folk där, och dessutom var jag lite sen, så jag planerade om veckans återstående träningspass och körde en halvtimme löpning istället.
I gymnastiksalen fick jag syn på Nils. Vi hann prata en stund efter att kickboxningspasset var över.

Kaffedoften letar sig in i rummet nu. Jag ska peta in en portion snus och borde egentligen se över lite text, rota i mitt arkiv.
Vi ska ge ut en diktsamling snart och på söndag måste vi ha bestämt oss för vilka texter vi vill ha med.
Borde även fundera lite över vad jag skall läsa på de kommande uppläsningarna. Känner att jag vill leverera någonting nytt. Någonting fräscht. Någonting som berör och inspirerar.
Vill skriva nytt, men det är lättare sagt än gjort.

Nåja, det löser sig nog, på ett eller annat sätt. Och House kommer ju ikväll.

Inga kommentarer: