tisdag, mars 17, 2009

Samtiden, framtiden.

På vägen hem från Slite pratade jag och Therese mycket om vad som kommer hända efter sommaren. Det värsta är att jag inte har en blekaste aning. Jag har jobb fram till den sista augusti, men efter det... öh, ja?
Det är så mycket jag vill! Det finns så många möjligheter, och jag kan inte välja!

Så jag har bestämt mig. Imorgon skriver jag ut ansökningsblanketter till alla skolor och utbildningar jag någonsin funderat på. Tiden får utvisa detta. Jag litar på mitt hjärta och min magkänsla. Litar på att mitt sunda förnuft, min inställning till världen och människorna, kommer leda mig in på rätt väg. Litar på att allting kommer ordna sig.

Kan ju lika väl hända att jag får ett jobb någonstans.
Kan ju också hända att jag bokar en turbiljett till Italien, och inte kommer tillbaka mer.

Sådant kan man ju aldrig veta så noga.
Och när allt kommer omkring, så vet jag ju faktiskt hur man snickrar möbler, serverar mat och skriver tidningsartiklar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!