fredag, mars 27, 2009

När vingarna ska bära.

Jag förstår faktiskt inte att jag gör det här. Att jag sitter i datasalen denna regniga fredag och spanar in flygbiljetter. Flygbiljetter som ska ta mig härifrån.
Dock inte hem, men närmre.
Jag förstår inte att jag gör det.

Jag hade till en början tänkt att jag skulle åka hem på söndagen efter att vi har slutat, men biljettpriserna var dubbelt så dyra på söndagen, jämfört med resten av veckodagarna. Tyckte det var lite onödigt slöseri, eftersom jag lika bra kan åka på lördagen.
Men flyget på lördagen, avgår vid elva på förmiddagen. Det innebär att jag måste åka från Fårösund vid nio, och jag har ingen aning om hur, med tanke på all packning.

Dessutom kan det gott vara så att man vill festa lite efter avslutningen, och hur kul är det på en skala att kliva upp tidigt morgonen därpå för att packa det sista, göra sig iordning, vinka Hejdå till Fårösund och sedan sitta i ett skakigt flygplan? Och sedan dessutom driva omkring på Arlanda några timmar innan det är dags att kliva ombord på nästa plan, som tar mig till Umeå?

Inga kommentarer: