onsdag, mars 04, 2009

Vackra och snuskigt rika (på vad?).

Bang Bang!
We're beautiful and dirty rich.
.
Om sanningen ska fram (och det ska den ju),
så är vi inte det.
Men det känns så.
Och idag,
är det känslan som räknas.
.
Vi har börjat med dramatik idag. Det är otroligt intressant. Synd att jag har varit så trött.
Vårdoften har varit tung i luften.
Jag påbörjade mitt manus ensam nere i kafeterian.
Vi skulle utgå från en novell vi skrivit själva och var nöjda med.
Jag bestämde att skriva om Balkongtexten jag tidigare publicerat här. Det visade sig vara lite knepigt.
Jag kände att det vore roligare att skriva dramatik för teater än endast för läsning, men jag känner mig lite begränsad angående scenbyten. Jag är inte säker på att mina ideer är möjliga att förverkliga.
Ingenting är omöjligt.
.
Jag fick en överraskningspresent.
En mint-lakritsstång och en cd-skiva.
Jag har inte lyssnat på skivan ännu. Jag har ingen aning om vad som finns där. Men jag ska ta reda på det. Senare.
Överraskningspresenter måste nog vara det bästa som finns. Jag blev helt varm i hjärtat.
Mina inre organ smälte som mjukglass i solen. Fina vän.
.
Nu ska jag klippa till lite bilder som jag senare ska skicka iväg till den unga mannen i New York.
Vårdoften är tung i luften och jag har lust att bli smygfull. Nu.
Jag har dock hur mycket som helst kvar av Flyga Drake att läsa.
.
Imorgon hålls litteraturseminarium.
Föresten,
jag har börjat skriva dikt igen efter ett litet uppehåll.
Andrum
och njutning.
.
'Cause we're beautiful and dirty rich.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Det är fantastiskt med Riktiga Presenter och Kort.

ester-lisa sa...

Absolut! Och helt underbart, när man inte är beredd på dem.