tisdag, september 30, 2008

En riktig super-duper-söndag.

Hela lördagskvällen spenderade jag hemma. Jag diskade och städade lite grann. Den unga mannen dök upp kring nio och vi drack te och sedan gjorde vi ingenting. Vi tittade mest på varandra. Och det kan vara hur kul som helst det också.
Vid halv ett kunde vi inte hålla oss vakna längre, så vi la oss. Sov djupt. Vaknade om vartannat. Vaknade av vinden mot plåttaket, vaknade av den unge mannen vände på sig, vaknade återigen av vinden och sedan av någon som knackade på dörren klockan fem på morgonen.

Efter att vi vaknat båda två låg vi och lyssnade på vinden som slog mot taket. Lyssnade hur länge som helst men till sist tog min hunger krampaktigt tag om situationen och vi klev upp för att äta frukostknäckebröd tillsammans med vaniljyogurt och kaffe. Och cigaretter på trappen i solen och blåsten.

Resten av dagen tvättade jag kläder. Tvättade kläder och handlade mat vid Ica och gick hem till Julia och vi gjorde mat tillsammans och åt mat och pratade.
Efter maten såg vi på film. Evan the almighty. Och åt glass.

Det var en riktigt super-duper-söndag, må jag säga!

Inga kommentarer: