tisdag, september 02, 2008

Första skoldagen.

Igår, måndag, började jag skolan. Sigrid och jag försov oss med en halvtimme, men vi hann bra i tid i alla fall (uppropet blev en halvtimme försenat, så det gick jämnt ut).
Vi åt frukost på skolans restaurang, tillsammans med Julia och Robin (en söt kille som går film). Drack sedan kaffe i kafeterian, och så var det dags för upprop.


När alla klasser och lärare hade presenterats, gick vi till våra klassrum. Vi fick berätta om oss själva och lite om vårt skrivande. Jag var nog lite nervös, berättade bara om när jag börjat poetsiera, men någon ordverkstad, roman eller artiklarna för Kp nämnde jag inte.

Vi åt lunch klassvis. Flickorna på min klass var inte så hemskt pratglada. Eller, de kändes som om de pratade med varandra, dock inte med mig. Någon som var mer villig att prata var enda killen på vår klass, Rickard. Han och jag stod bredvid varandra i matkön, han satte igång en konversation direkt.

Efter maten pratade vår lärare, Ludvig, mycket om textsamtalen vi kommer att ha, delade ut läsordningar och berättade om en utflykt till Fårö, och så fick vi förståss vår första skrivuppgift; Vi ska skriva en text på max en A4, texten ska ha namnet "Destination Gotland" och deadlinen är på fredag kl. 18:00.

När skolan var slut gick jag hem och upptäckte att vi hade besök. Maria hette besöket och är en av Sigrids klasskamrater. Vi drack te tillsammans och hann se halva Sex and the City - the Movie, innan det var dags för middag.
Efter ett besök vid Ica, kollade jag och Sigrid ännu mer Sex and the City. När vi avverkat tre avsnitt var vi dödströtta båda två. Somnade lika fort och gott igårkväll som jag gjorde i lördags.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Jussi Jussi försovde sig förstra daan. Hur tycker du he byri ga nu? :)

/Kennet