tisdag, september 02, 2008

Kaffehuvudvärk.

Skoldag nummer två var nästan likadan som skoldag nummer ett, om man bortser från uppropet. Brudarna pratar fortfarande bara med varandra (det blir nog annorlunda sedan när vi kommer igång med veckouppgifterna och textsamtalen). Tänk om de är rädda för "Finnbruden"!?

Idag hade vi även hälsolära, tillsammans med allmänna linjen (den linjen Sigrid går). Det finns ett sportcentrum 100 meter från skolan som vi har gratis tillgång till på måndagar och onsdagar. De har både gym, idrottssal och simbassäng, hur bra som helst!

Efter lunchen pratade vi mer ingående om textsamtalen och skrivövningarna. Vi fick sluta tidigt idag, Ludvig tyckte att han hållit oss kvar så länge igår.
Jag lämnade kvar en stund tillsammans med Ludvig när alla andra gått. Pratade böcker, förståss. Han har så härlig dialekt, Ludvig.

När jag sedan kom ut på bakgården för att röka, satt resten av tjejerna i min klass vid utemöblemanget. Jag gjorde inte ens en ansats att gå dit. Jag satte mig utanför dörren på en bänk i solen.
Resten av tiden har jag bara suttit här. Men nu har jag hunnit upp tidsmässigt, i alla fall.
Det är dags för kaffe nu. Det känns i huvudet. Och Sigrid väntar nog på mig hemma, hon har säkert slutat för idag.

Så har jag ju en skrivuppgift att ta hand om också, spännande! (Har hunnit skriva en dikt på hela sommaren, så det känns skönt att äntligen få komma igång igen.)

Ska ta mitt pick och pack och gå de 50 meterna hem nu.
Hoppas ni mår bra, systrar!
Och hoppas ommöblerandet blev fint, mamma! Kom ihåg före- och efterbilderna på din blogg, och hälsa katterna! Ha de bäst!
<3

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj hödo to, e låter no fö hälit tideen:) Ronny hälsar!

Anonym sa...

Låter som du trivs så bra o inte har hemlängtan!! Underbart!! :-)
Tänkte att jag skulle sakna dej först då/om du får ledsamt... ;-)
<3

Anonym sa...

Oj Jussi, e verkar va rätt ställe fö te :) Sköit om de!

livetogotland sa...

De blir bättre sen när tjejerna i din klass förstår att du inte är farlig, josefin fin fin josse josse josefin!

Anonym sa...

förebilderna har do i hovo, efterbilderna skickar jag åt te.
Do får viis dendee svenskorna att do it e na faali.
Kissona hälsar tillbaks.
Kram fråm mamma

Anonym sa...

förebilderna har do i hovo, efterbilderna skickar jag åt te.
Do får viis dendee svenskorna att do it e na faali.
Kissona hälsar tillbaks.
Kram från mamma

Anonym sa...

Första veckan brukar ju ofta vara lite trevande sådär, men blir nog bra sen. Oavsett, så låter det riktigt mysigt där i din nya miljö! Himla bra med en personlig guide, som du ju fått i Sigrid... :-)