fredag, september 05, 2008

Värme & samhörighet.

Ja, jag hade ju planerat en hel utläggning om hur man får en människa att skriva. Detta gick mindre bra. Visst, jag har ju mina funderingar och åsikter (denna fråga, hur man får en människa att skriva, fyller mitt tankecentrum, 24/7), och jag skulle ju berätta om dem ikväll, jag var ju på väg...
När jag hade klätt på mig, gått ut och höll på att låsa dörren, hörde jag konversationer i trappen.
Det var Johanna och Anneli, mina klasskamrater. De drack folköl och snackade.
Jag rökte en cigg tillsammans med dem.
- Vill du ha en öl?
- Aa, visst!
Och på det lämnade det. Nu sitter jag hemma hos Anneli och Ellinor.
Vi blev ett helt gäng mot slutet av kvällen.

Det blir nog snart läggdags. Jag, Julia och Sigrid ska åka in till Visby imorgon förmiddag.
En trevlig kväll dock. Värme och samhörighet (vi är ju trots allt poeter hela bunten).
Det blev min flykt från godisskålen, ensamheten och Sex and the City.

Good evening.

Inga kommentarer: