fredag, september 12, 2008

Systrar och medmänniskor.

Jovisst, systrar och medmänniskor, jag skriver fortfarande för KP. Dessvärre har jag inte haft någon text publicerad, sedan jag skrev kolumnen som handlade om klagomål. Jag hade också själv trott att jag automatiskt skulle bli kickad ur CHILL-gänget den dag jag fyllde 19 år, eftersom redaktörerna helst ska vara mellan 15 och 18 år gamla.
Chefen var inte alls med på att kicka mig, när hon ringde i slutet av augusti, tvärtom. Så jag lovade att fortsätta.
Kommande text blir tryckt och hamnar i era postlådor någon gång i början på oktober, så håll utkik!

Vi har haft lärarinnan Pauline två dagar, den här veckan. Vi har improvisation med henne. Leker ordlekar, men också helt vanliga lekar, som kull t.ex. Det är skönt att få vara lite barnslig och leka på lektionerna, när vi vanligtvis bara sitter från 08:30 på morgnarna fram till 14:00 på eftermidda'n. Och det är inte bara skönt och avslappnande, man lär dessutom känna sina klasskamrater på ett bra och kul sätt, och lekarna är även bra för inspirationen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jahaja, men det är ju bra! Pengar behövs ju varje dag...Ska hålla utkik efter KP nu då. :-)