söndag, september 07, 2008

Söndagsmys.

Det har regnat hela dagen i Fårösund. Det är skönt. Lugnt hemma-väder. Man känner inte tvånget att gå utanför dörren, annat än för att röka en cigarett.

Jag vaknade av klockan. Jag hade ju trots allt en tvättid att passa. Slumrade till. Vaknade igen av fotsteg i köket. Klev upp och gjorde i ordning frukost som jag avnjöt i Sigrids säng. Söndagsmys av hög rang; frukosten avnjöts till Idol (jag måste erkänna att jag var tvungen att titta bort när dessa unga män spelade gitarr och sjöng för juryn. Minnesbilder av Mina falkögons händer och hans leende är för mycket för mig att ta en regning söndag som denna. Hans röst som skär ljuvligt i mina öron och hans uppskattning när jag tar ton.)

Så har vi tvättat. Tvätten är visserligen klar, men jag kan knappt slita mig härifrån.

Vad står annat på schemat idag då? Ingenting egentligen. Jag måste gå till Ica. Resten ligger löst, svävande i luften.

Nu ska jag i alla fall ta mig samman. Gå hem och hänga tvätt och sedan duscha.

1 kommentar:

Inka sa...

Hej, Självklart får du länka till min blogg, det är ju fan en ära! fin ny blogspot blogg förresten, tänkte själv okså byta till blogspot efter höstens skrivningarna när jag har mer tid att försörja en blogg med text (i form av fler meningar än fem). H.vimmelkantig