måndag, september 15, 2008

Dagen efter.

Igår, dagen efter, halvsov jag ända fram till sju på kvällen. Sigrids pappa och lillasyster var på besök. När jag väl kom mig upp för att göra lite ordentlig mat till mig, hävde Sigrids pappa ur sig denna söta kommentar:
- Ja du Josefin, det var ju tråkigt att du har fått maginfluensa (och så såg han lite finurlig ut).

Julia hade ringt tidigare under dagen och frågat om jag ville hänga med in till Visby och gå på krog.
När Sigrids besök hade gått ner till hotellet skulle Sigrid bege sig tillbaka till kollektivet, var gårdagens fest hade tagit fart igen.
- Har du lust att haka eller?
Jag tänkte en stund på nyponsoppan som tidigare under dagen hade tagit sig ut genom både min mun och mina näsborrar, och avböjde vänligt både Sigrids och Julias inbjudan.

I mysbyxor och skitigt hår, gjorde jag popcorn, kaffe och saft och bänkade mig med min ensamhet framför filmen ”Girls just want to have fun”. Filmen var slut redan vid elva, men jag, som hade sovit ända fram till klockan sju, var inte alls redo för John Blund.
Nästa film jag såg, var feel good filmen ”Holiday”. Helt underbar och helt perfekt när kvällen ännu präglas av baksmälla.

Nöjd och belåten somnade jag när klockan passerat midnatt med två timmar.

Inga kommentarer: