måndag, februari 02, 2009

En härlig solskensdag.

Solen skiner. Ja! Det är sant! När jag vaknade på förmiddagen sken solen! Det är ett av Guds Stora Underverk! Låta solen skina på Gotland i början av februari. Det är ju helt underbart!

Jag hade planerat att åka in till Visby idag, eftersom vi ändå var lediga. För säkerhetsskull kollade jag mitt kapitalkonto igår kväll. Det var en stor besvikelse när jag insåg att där bara fanns ynka 15€.

Jag åt lunch med Nils idag. Oberörd plockade han åt sig ananas och fetaost från min tallrik. Efter lunchen gick vi ut och satte oss på en bänk i solen.
Nils hävdade att Tuula var försvunnen. Att någon hade kidnappat henne. Eller, i värsta fall, mördat henne. Han tvingade mig att visa undersidan av mina skor åt honom.
Jag var lite besviken över att han faktiskt ansåg att det var ett alternativ. Att jag skulle ha gjort henne illa.

Efter att vi hade rökt, gick vi och letade efter Tuula. Hon var fortfarande kvar på samma ställe som senast. Vi gick ut på gården och plockade mossa och tallbarr åt henne, sedan gjorde vi fint i hennes burk.

När Nils hade åkt hem begav jag mig till expeditionen. Halva natten hade jag legat sömnlös och tänkt på min ekonomi. Jag frågade om mitt hyreskontrakt var färdigt. Och det var det! Det hade kommit idag!
Ett litet hopp grodde i mig. Jag firade med en kopp kaffe och en mentolcigarett.

Framför datorn i klassrummet fick jag två härliga nyheter:
1. Ett paket fyllt med finskt godis kommer vilken dag som helst att dimpa ner i mitt postfack!
2. Det här fina inlägget.

Det firade jag med ännu en kopp kaffe och en mentolcigarett.

Det är som om den där tyngden i mitt bröst lättar lite. Nu ska jag gå hem och skriva ett brev till FPA. Jag har inte fått några pengar av dem sedan den 4:e december. De är skyldiga mig över 700€.

Det är ynka tre veckor kvar till vårterminens första uppläsning. Och för första gången sedan jag kom tillbaka till Gotland, mår jag riktigt underbart bra (trots min trassliga ekonomi). Så där bra så jag kunde gå ut på gården och skratta. Åt ingenting alls!

1 kommentar:

Sofie sa...

Jag tror verkligen också att det skulle vara hur bra som helst. Nu måste jag outa min mailadress, men det får det vara värt.

Skicka din adress till: sofie.goransson.155@student.lu.se