söndag, februari 15, 2009

Mer sådana fester åt folket!

Jag drack Tequila igår. För första gången i mitt liv. Slickade i mig saltet och kastade i mig shotten och sög sedan på citronen.
En endaste shot, och det var nog första och sista gången också. Fy va äääckligt!
Vred mitt ansikte i en fasansfull grimas och ropade sedan något om ett tuggummi. Ja.

Kvällen började i alla fall med att vi åt världens godaste smörgåstårta!
Det var Therese som hade gjort den och hon hade verkligen lyckats!

Vid åtta gick vi över till tv:rummet och tittade på Melodifestivalen.
Det var mys!

Sedan gick vi tillbaka hem till Alida och Harry och käkade chips och drack kopiösa mängder alkohol. Och åh, som jag dansade! Jag hade lovat mig själv att inte dansa men likväl hoppade jag vild och galen omkring i köket. Oj huhhu.
Vid ett tillfälle låg jag även på golvet.
Vet ej hur det egentligen gick till.
Minns att jag först stod mittemot Micke och pratade (?) och mittiallt låg jag på golvet och Micke såg chockad ut och mina vänner kom rusande och frågade hur det hade gått och jag fick veta att jag slagit i huvudet på två ställen innan jag till slut landade. Mystiskt...

Idag har jag legat i sängen hela dagen. Det var synd för det har varit soligt och jättefint ute. Jag försökte faktiskt kliva upp vid två. Hade tänkt äta lite filmjölk, men vid diskbänken vände jag och gick tillbaka.
Har legat i sängen och tänkt på den där smörgåstårtan. Åh...

Klockan sex ikväll vaknade jag av att telefonen ringde. Det var en vän. Det var bra. Då tog jag mig själv i kragen och klev upp och åt filmjölk medan jag pratade.

Jag har druckit krapulacokisen och nu suktar jag efter läckerheter. Kom nyss på att det finns micropopcorn med smörsmak i köksskåpet. Wohow!
Borde se över lite texter. Imorgon ska alternativa uppläsningstexter klockas och sedan väljas ut. Alida och jag är ansvariga för programmet. Uppläsningen är nu på onsdag. Den 18:e. Vid Översättarcentrum i Visby. Klockan sju.
Och kvällen därpå ska Sara, Alida och jag läsa vid Fenix i Visby. Klockan sju även där.

Nu ska jag nog poppa popcorn och kanske, kanske tvätta bort sminket från igår. Haha. Oj vad kul vi hade!

Inga kommentarer: