lördag, februari 07, 2009

Umgängde med unga kvinnor.

Jag vaknade halv elva. Jag hade drömt om två män. Och en blandning av Fårösund och Rådhusgatan hemma i stan. En gammal kombo. Och två kattungar.
Jag slumrade en timme. Sedan klev jag upp och tinade blåbär och bröd och gjorde iordning frukost.
Nu är jag mätt.
Har druckit smultron- och vaniljte och rökt mentolcigarett på trappen.

En dimma letade sig in över ön redan i förrgår. Dimman ligger fortfarande kvar.

Igår kväll handlade jag mat.
Läste i soffan hemma.
Gick till skolan sedan
gjorde popcorn och te
och såg filmen Låt den rätte komma in
tillsammans med några klasskamrater.
Filmen var en stor besvikelse,
vi hade väl haft för stora förväntningar.
Sedan gick jag hem och somnade.

Jag tänkte igår att livet är så oförutsägbart.
Man tror man vet vem man är,
men vet man?
För ett år sedan spenderade jag mina kvällar och helger
med mina pojkkompisar och de unga männen och andra män.
Umgicks mest med det motsatta könet.
Nu satt jag i tv:rummet, tillsammans med sju unga kvinnor,
åt popcorn och tittade på film.
Och jag tittade lite i smyg på de unga kvinnorna
och tänkte att jag ju tycker om dem,
att jag trivs med dem.
Tänkte att
jaha, besynnerligt egentligen och aldrig hade jag kunnat förutse, men detta är mitt liv nu och jag trivs och mår bra

Nu ska jag lyssna på Frusciante medan jag diskar.

Inga kommentarer: