söndag, februari 15, 2009

You guys make me so hot.

Ikväll, när jag satt i köket och åt filmjölk och pratade i telefon, kom Julia hem.
Hon stannade upp och stirrade storögt på mig;
- Herregud, du ser för jävlig ut! Har du spytt?
Det var ju ganska snällt sagt.

Igår kväll, på festen, fick jag veta av mina klasskamrater att jag står för sexigheten i vår klass. Jag förstod ingenting. Frågade hur det kunde vara möjligt.
- För att du är väldigt sexig.
Då blev jag mycket glad. Det är länge sedan någon har sagt så till mig, öga mot öga.
(Ja, sen är det ju den här vännen som, åtminstone, varannan dag genom sms påminner mig om hur sexig jag är, men det är en lite annan sak.)
Idag har jag inte känt mig så sexig. Men att vara krapula är ju inte precis sexigt heller. Jag får ta igen det imorgon.

Det blev inga popcorn. Åtminstone inte än. Det blir en saftig tonfisksallad istället (önskar att jag hade dressing). Kanske popcorn sen. Får se.
Jag längtar till skolan imorgon.

Inga kommentarer: