söndag, februari 22, 2009

Som om det vore ett alternativ.

Jag har kokat lite mat och ätit. Nu dricker jag smultron- och vaniljte. Rauk-te. Vädret utanför är helt galet! Inomhus är det tyst och skönt. Jag vilar. En stund till.

Någon gång har det hänt sig att människor frågat mig; kommer du fortsätta skriva efter att du är färdig på skrivarlinjen? Precis som om det vore ett alternativ att sluta skriva!
Om jag ska vara uppriktigt ärlig förstår jag egentligen inte frågan över huvud taget.
Jag har alltid skrivit och kommer antagligen alltid att göra det.
Jag kan inte ens föreställa mig hur mitt liv skulle se ut om jag inte fick skriva. Jag skulle nog bli galen, tror jag.

Om en knapp halvtimme ska jag gå genom snöstormen ner till GIC. Med eller utan Alida, det återstår att se.

Inga kommentarer: