torsdag, februari 05, 2009

Fina tider.

Det första som hände idag var att jag fick en jättefin komplimang. Dessutom av en jättefin människa.

I skolan fortsatte vi läsa om den gotiska litteraturen. Jag skämdes över att jag tyckte att det var tråkigt och därför satt och spelade Castlevania på min lånade DS istället. Det var pinsamt när vår gästlärare Pär frågade någonting av mig, och jag precis höll på att besegra ett monster och sa ”Va!?” alldeles för högt. Men jag har ingen annan än mig själv att skylla.

På fikat gjorde jag och Johan affärer. Han lånade ut en laddare till mig och jag gav honom en Pätkis. Sedan drack vi te och rökte.

Jag åt lunch med Julia. Vi satt tillsammans med Johanna och Johanna och diskussionen rörde svampar och ägg. När Johanna och Johanna gått, spottade jag och Julia vattenmelonkärnor på varandra. Jag träffade Julia mitt i nyllet. Julia missade varje gång.

När jag kom tillbaka till klassrummet efter lunch låg det ett papper på bordet vid min plats. Det var en dikt. Som Johan hade skrivit till mig. Som tack för att jag gav honom en Pätkis. Det tyckte jag var jättegulligt.

När skoldagen var över drack jag kaffe och språkade med Alida, Sara, Johanna och Liv. Det var en hemskt rolig stund! När kaffekoppen hade kallnat gick jag hem och tvättade bort sminket, för att sedan bege mig till simhallen.

Jag simmade med Alida och Johan. Vi var väldigt duktiga. Pausade knappt någonting. Till tonerna av John Frusciantes senaste skiva verkade allting gå så lätt.
Innan vi gick hem, fick jag skivan av Johan. Det var väldigt snällt, tycker jag.

Med drypande vått hår åt jag pizza med Julia. När tallriken var tom och magen full, gick jag hem för att hänga upp mina fuktiga badlakan och packa lilla väskan.
När lilla väskan var packad, mötte jag upp Johanna i klassrummet. Johanna skrev mejl och jag städade. Sedan fikade vi. Och hämtade vatten till blommorna i klassrummet.

Vi har pluggat flitigt nu, ända sedan klockan halv åtta. Vi har skrivit respons på våra klasskamraters texter. Jag var väldigt trött efter simningen och middagen, så jag har bälgat i mig kaffe för att hålla mig pigg. Vi har lyssnat på John Fruscianteskivan som jag fick av Johan, och Jack Johnson.

Det har varit en riktigt fin vecka. Imorgon står textsamtal på schemat och nu ska jag klä på mig och gå hem. För jag är trött.

PS! Nils har börjat blogga! DS.

Inga kommentarer: