lördag, februari 28, 2009

Sjukligt besatt.

Jag har nyss ätit fil. Med citronsmak. Tillsammans med tinade hallon.

En gång i somras, när den där mannen T och jag satt i bilen, påväg hem till honom, frågade jag om han kommit ihåg att köpa yoghurt till frukosten. T log och sa, såklart. Och efter en stunds tystnad sa T att jag var sjukligt besatt av yoghurt. Så där mysigt retsamt, sa han det.

Sedan hände det sig att jag och T och våra gemensamma vänner var ute på krogen en helg.
Det var ett fylleslag aldrig tidigare skådat och T och jag kom oss i säng först kring sju på morgonen.
Jag vaknade en timme innan jag skulle vara på jobb. Klev upp och gjorde mig iordning. Tänkte att jag inte mådde så farligt illa i alla fall. Väckte T och bad honom skjutsa mig till restaurangen. Under passagen genom ytterdörren, kom illamåendet. Som ett slag i magen, en stekpannan i bakhuvudet.
T skjutsade mig raka vägen till restaurangen, frågade när jag klev ur, om jag hade hunnit äta något. Nej, svarade jag och Vi ses sen!
Jag hann bara byta om och ställa mig bakom disken, innan T var tillbaka.
Med två jordgubbsyoghurtar.

Inga kommentarer: