tisdag, februari 24, 2009

Födelsedagskalas och yoghurt.

Ja, det firades ju lite födelsedag igår! Sara var födelsedagsbarnet. Och Micke, lite i efterskott.
Jag, Alida och Harry blev en timme försenade till festen, eftersom jag och Alida hade varit och simmat innan. Vi skämdes lite över det.

Hur som helst så bjöds det på kaffe och te och jättegod bål och chokladkaka med vispgrädde och muffins och ostbågar och chips. Klassrummet var pyntat med en massa balonger. Det hela var mycket festligt!
Vi sysselsatte oss sedan med SingStar fram till halv två på natten. Då var jag väldigt trött. Men det var det tamefan värt! Hela SingStarsessionen bjöd på åh så många skratt!

Idag vaknade jag tidigt på förmiddagen och åt frukost. Sedan började jag skriva ett brev. Efter ett tag drog jag på mig jackan och gick ner till receptionen för att köpa lite lunchkuponger. Jag blev att prata med Jonas. Vi hade ett gemytligt samtal.
Vid ett åt jag lunch vid Markan med några klasskamrater. Solen kom fram. Sedan gick jag hem och fortsatte skriva brev.

När brevet var färdig klädde jag på mig och gick ut.
Jag postade brevet.
Tog en lång, skön promenad. Jag träffade Ethel och hennes son Kalle.

På vägen hem handlade jag världens godaste delikatess vaniljyoghurt! Ja, när jag köpte den visste jag ju inte hur god den var. Det insåg jag ju sen när jag kom hem och skulle äta mellanmål.
Man fick köpa 1 liter i en liten hink. Det tyckte jag var fint. Hinken.

På kvällen gick jag med tjejerna till GIC för att gymma. Jag har fortfarande lite svårt att förstå detta faktum att jag nuförtiden bara umgås med tjejer. Det känns coolt! De är ju så fina allihopa och jag trivs så bra med dem!
Vi hade hela gymmet för oss själva. Det var skönt! Och oj som jag slet! Andfådd och svettig blev jag. Huhhu!

Hemma igen tog jag en snabb dusch. Hann även byta några få ord med Fong på msn. Det visade sig att han hade varit ute och sprungit imorse.
Hur är det ens möjligt att vi båda har fått något sådant här ryck samtidigt? Jag förstår inte.
Nåja, jag kokade upp lite pasta och åt snabbt innan jag gick till skolan och tv:rummet för att se House.

Nu är jag hemma. Jag tänker på den där delikatess yoghurten. Och cashewnötter. Jag åt upp alla nötter när jag såg på House. Typiskt. Jag borde införa ett litet lager med cashewnötter här hemma i något skåp. Så att det alltid finns. För de är ju så goda.

Jag borde diska också. Jag tror inte det finns en endaste ren pytsa i det här hushållet för tillfället.
Fast jag är så trött. Promenaden och timmen på gymmet tog verkligen all energi ur mig.
Jag får diska imorgon. Innan frukosten. Ja, det blir nog bra.

Nu ska jag sova. Godnatt!

Inga kommentarer: