onsdag, maj 13, 2009

Stugan vid fjärden.

Jag fick ett sms igår. Från min chef. Hon undrade när jag kunde börja jobba. Jag slog mig genast ner och granskade kalendern noga.
Efter en liten stund av grov tankeverksamhet besvarade jag sms:et.

Som svar fick jag en smiley och meningen "see u soon".

Jag var tvungen att ställa mig upp, hoppa på stället och skrika rakt ut; ett glädjetjut!
Den 27:e maj klär jag mig återigen i den vita skjortan och det svarta förklädet och intar min position bakom disken.
Åh! Jag trillar snart av stolen! Det pirrar i mina knäskålar!
(Jag ler löjligt samtidigt som jag skriver det här inlägget...)

Älskade! Morran, Kocken, Filifjonkan (a.k.a. jätskityttö) och alla ni andra; Jag saknar er som attan och snart är jag tillbaka hos er bland kaffekopparna och Eskimo-glassarna! <3

Inga kommentarer: