tisdag, maj 26, 2009

Det svarta hålet i garderoben.

Jag ringde Nils. Jag behövde inte berätta vad jag pysslat med. Allt jag gjorde var att fnissa lite, så förstod han, min vän.

När jag var här över julen, köpte jag mig ett par ONLY-jeans i väldigt gott skick från Röda Korsets loppis. De gick på sex euro, var av mörk denim, satt som gjutna men var lite för långa. Jag lät dem bli kvar i Ingenstans när jag åkte tillbaka till Gotland. Tänkte att jag skulle sy upp dem när jag kom tillbaka nu i maj.
Men de är spårlöst försvunna.
Jag har vänt in och ut på garderoben. Även jeanshyllan i lillasysterns garderob, men utan större framgång.
Däremot hittade jag mina Marvelkallingar med Hulken-motiv, vilka jag trodde hade sugits ner i ett svart hål eller dylikt. Det gladde mig.
Finner också att Caprijeansen jag köpte förra sommaren, sitter bättre än någonsin, tack vare de kilon jag lagt på mig under tiden på ön.

Jag har hunnit dricka en kopp kaffe och hängt in alla mina sommarklänningar i längd- samt färgordning. Nu vankas mer kaffe.

Inga kommentarer: