lördag, maj 23, 2009

I'm living the dream.

Kanske man kan säga att jag lever det liv ni bara drömmer om.

Jag är tillbaka bland mina killar och de unga männen.
Jag har återgått till den karaktär jag tidigare var. Visst var jag samma människa på Gotland, men lite mer lågmäld, lite mer i bakgrunden.

Igår åt jag middag tillsammans med äldre systrar och bästa tjejkompis på Amarillo. Sedan gick vi till Cristal för drinkar.
Efter ett tag joinade även en svåger med vänner, H; den unga mannen vars skratt jag älskar och Fong med flickvän.
Livet var underbart, H smakade gott och jag somnade sött på en soffa jag alltid sover sött på.

Vaknade imorse av äldsta systern,
vilken placerade en födelsedagspresent vid min sida.
Hade drömt om samma unga man jag drömde om senast på samma soffa.
Vi åt frukost på gården i solen, sedan åkte vi till stan.

Micki mötte mig i Ingenstans.
Vi cyklade till Restaurangen.
Där var de flesta av crew:t.
Vi åt metsästäjänleipä och drack kaffe.

Öurin hämtade mig hemma senare. Vi åkte med Robert och Conny för att handla till kalaset imorgon.
Efterhand plockade vi upp Esa, Rico och Putt.
Mittiallt var vi påväg bort från Ingenstans.
Conny och jag satt som fastklistrade vid dvd:n och Pitbull Ft. Ying Yang Twins and Lil Jon - Bojangles.
Väl i stan åkte vi till Shell för att köpa kaffe.
Vi bara stod där, helt nonchalanta, på pakeringen och rökte när H dök upp, helt utan förvarning. Jag blev eld och lågor och anföll honom innan det var dags att åka tillbaka till Ingenstans.

Conny och jag halvsov salongsberusade hela vägen tillbaka till Ingenstans. Hemma igen drack jag ännu en Olvi Kulta Lonkero och skrapade en Onnen Sanat. Jag vann ingenting, men tänkte på de två som gett mig fyrtio euro de senaste dagarna.

Strax ska jag tillreda en smörgåstårta och för ögonblicket lyssnar jag på Imogen Heap och planerar spendera natten i stan.
Just because I'm everything he want's.
Och Gotland; det var ingenting annat än en konstig dröm.

Inga kommentarer: