söndag, maj 17, 2009

Sista natten på ön.

Jag vaknade imorse en kvart innan klockan skulle ringa. Ändå hade jag bara fått sova i sex timmar. Klev upp och åt gröt och sedan hoppade jag i duschen. Varmvattnet tog slut efter en halv minut.
Jag drack en sista kopp kaffe med Annelie på trappan. Sa hejdå till Ellinor.
Fortsatte packa. Sa hejdå till Alida och Annelie.

Vid halv tolv åkte också Julia och Jonas iväg. Julia började grina när vi sa hejdå.
Jag slängde ut allt lägenhetsinnehåll på loftgången och dammsög.
Den sista jag sa hejdå till var Johanna D. Jag var ensam kvar i Fårösund.

När jag hade skurat färdigt plockade jag med mig lite saker och gick över till skolan för att äta en sen lunch. D ringde. Han har nu börjat planera för vår kommande sommar tillsammans.
Han avslutade samtalet med att säga:
- Jag väntar på dig.
- Jag vet, svarade jag.
- Bra.

Vid tre kom Nils. Jag lyfte ner all packning på parkeringen och han hjälpte mig sen med att få in det i bilen. Jag vinkade hejdå till Fårösund och vi satte riktning mot Slite.
Vi åkte hem till Nils' mamma och drack kaffe. Efter ett tag åkte vi till affären och köpte cigaretter och glass. Vi slog oss ned och funderade över livet. Vad som varit och vad som komma skall.

Min chockrosa resväska vägde tidigare idag cirka trettio kilo. Tio kilo för mycket alltså.
Men Nils' och jag gjorde en bra deal: Jag får magasinera alla mina böcker och filmer hemma hos honom tills vidare.
Så under tiden Nils spelat Resident Evil har jag packat om. Igen.
Sedan gjorde vi potatismos och fiskpinnar. Vi åt framför Futurama. Linn bjöd på jättegod glass.

Nu är jag mätt och så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna.
Ska bädda i soffan nu och sedan lägga mig. Kommer sova sött inatt.

Inga kommentarer: