söndag, maj 17, 2009

Skolavslutning.

Igår hade vi skolavslutning. Det var fint. Både bra och dåligt. Jag kramades en massa och skrattade så jag fick ont i magen. Nils var busig och skrek när jag åt glass så glassen rann ut ur munnen och jag fick glass i håret och sedan hade han ut cigarettpaketet i min handväska.
Så här fina var vi igår (Nils var egentligen finare innan, men han bytte om sen...):
.

När skolavslutningen var över och vi hade kramats och varit lite blödiga ett tag, hoppade vi in i bilen och åkte till Slite för att inhandla alkohol och grillmaterial.

Sedan åkte vi hem till Fårösund, gjorde oss iordning, körde till färjan och åkte hem till Ludde. Där grillade vi och drack och myste och vi gick ner till havet och det var otroligt vackert och natten var oändlig och skulle aldrig ta slut och Ludde höll världens finaste tal och alla fick tårar i ögonen och jag var ju lite full så jag glömde min väska hemma hos Ludde.

Idag har jag varit lite krapulantisk och vemodig när jag tvunget har skiljts åt från Johanna W och Sara. Efter kvällsmaten har jag packat om allt men hur jag än gör finns det inte en chans att jag får med mig allt som finns i mitt sovrum för tillfället. Och jag kan säga att det är inte mycket.

Jag fortsätter natten med att flytta bilder från datorn till ExtraFilm. Så länge bilderna flyttas ska jag springa över till nya boendet och säga hejdå till mina klasskamrater som åker tidigt imorgonbitti. Imorgon ska jag packa det sista, hiva ut allt ur lägenheten, och när Julia och Jonas åkt ska jag i lugn och ro dammsuga och skura. Nils hämtar mig någongång mellan två och tre.

Efter en natt på en soffa i Slite bär det av mot Visby flygplats. Därifrån flyger jag till Umeå, sover några timmar och tar mig sedan över havet till Vasa, tillsammans med min morbror och min mormor.

3 kommentarer:

mamma sa...

har Nils din t-paito eller...?

ester-lisa sa...

Yes! SOAD-paiton ja köpt på Juthbacka fö typ... 3-4 år sedan? Fast he e itt miin t-paito na mejr no ;)

Janina sa...

do liknar mamm på ande bildin :D