söndag, maj 17, 2009

Med dessa ord önskar jag er läsare vackra drömmar.

Bilderna laddar trögt, trögt, trögt. Norge vann Eurovision Song Contest. Finland kom sist. Inatt sover jag i min säng i mitt sovrum i min lägenhet i Fårösund för sista gången.
Ludde messade. Skrev att Jesus skulle komma över med min väska kring midnatt. Nu är klockan på väg mot halv två, och Jesus har fortfarande inte varit här.
Det dummaste är, att i den där väskan finns mitt svindyra Marimekkobadlakan. Jag behöver ju det imorgonbitti när jag ska duscha. Klockan ringer 08:00. Domt hovo får kråppin liid.

Hur jag än letar, kan jag inte för någonting på denna jord hitta hörlurarna till mp3:n. Jag borde gå hem och lägga mig.
Visste ni föresten, att det som i Finland heter plättar, kallas i Sverige för pannkakor. Dessutom verkar svenskarna tro att man ska äta dessa till middag.
Jag har bott här i nio månader nu. Och jag förstår fortfarande inte.

1 kommentar:

JSW sa...

Fast i norra sverige kallar vissa tunnpankaka för plättar. Pankaka är sådant som man har i ugnen