tisdag, maj 12, 2009

Jag önskar ordning i kaoset.

Bara för en liten paus och en snabb uppdatering: Jag håller på att få ett sammanbrott. Av något slag. Psykbryt kanske?

Jag satt i textsamtal från 09:10 till 15:00. Sedan dess har jag städat, städat, städat. Och åter städat.
Inte ser Finska Ambassaden mindre ut som tredje världskriget för det inte. Nej, nej.
Och inte hjälper det att jag har sovmorgon imorgon, när jag ändå kommer vara tvungen att städa och packa fram till klockan fem. Bara fem timmar kvar till det.
Detta kommer aldrig hålla.

Fick panik när jag insåg att jag blir tvungen att avsäga mig bekantskapen med cirka... 4/5 av alla mina ägodelar.
Ringde min bästa vän hemma i vackra Vasa. Efter 15 minuter av bedrövelse, besvikelse, förtvivlan och uppgivenhet fick han mig i alla fall på bättre tankar och försedde mig med några goda skratt.

Som grädden på tårtan blir jag utkastad från mitt hem redan på söndag kväll.
Mitt flyg lyfter på måndag kväll.
En anställd på skolan sa:
- Om det inte finns någon du kan sova över hos, får du sova i vilrummet här på skolan.
- Vilrummet!? utropade jag. In my ass! Då sover jag hellre på gatan!

Allt som behövdes var ett ynka telefonsamtal för att finna en soffa att sova på + skjuts till Visby Airport. Goodie goodie!

Well. Antar att jag ska springa hem tillbaka och fortsätta.
Det kommer bli en lång natt.

Inga kommentarer: