måndag, maj 25, 2009

Finnen ilsknar till.

Ledigheten börjar bli outhärdlig nu. När jag inte dricker kaffe med diverse pojkar och unga män, driver jag omkring och letar efter saker att sysselsätta mig med.

Inatt sov jag tolv timmar. Drack sedan lite te på trappen, varefter jag drog på mig ett par jeans, traskade till posten för att göra en kopia på ett viktigt papper som jag sedan sände till Akademin.
Gick till den där macken som tidigare var vårt andra hem, slog mig ned i rökrummet med en cola, en kaffe och februarinumret av Papper (kör ingen ut tidningen i Österbotten längre?).
En stund senare kom Esa.
Vi gjorde ingenting i en och en halv timme. Rico och Ropa kom förbi en sväng.

När Esa cyklade hemåt, cyklade jag till jobbet. En kaffe slank ner och jag småpratade med bekanta. Gled omkring bland borden medan mina två arbetskamrater jobbade.

Cyklade sedan till livsmedelbutiken.
Där ilsknade jag till.
Cosmo lyste med sin frånvaro i tidningshyllan. Det fanns ingen vanlig pesto. Bara röd pesto och någon mysko pesto-sås. Pirkkas fetaost var slut. Några kasvispöyrykät fanns inte heller, och för det andra tog det ett bra tag innan jag förstod att de inte förvarade köttbullarna i frysen. Jag längtade till Bungehallen.
Jag var riktigt ilsken, så jag gjorde uppror och köpte en halv liter SIA glass.

Kvällen spenderas ensam hemma i soffan.
Härnäst serveras Friends.

Inga kommentarer: