måndag, januari 19, 2009

Så där ja!

Nu var min KarlFazer-chokladkaka slukad. Hemskt sorgligt är det verkligen.
Allt som återstår nu är lite chokladsmulor och folien som kakan tidigare var klädd i.
Chokladkaka är ett väldigt vackert svenskt ord. Ja, det är riktigt svenskt (åtminstone från en Finlandssvensks vinkel sedd).
Jag ska ta med mig ordet tillbaka till mitt hemland sedan.

Idag har jag kommit på varför jag har gått upp så mycket i vikt under hösten.
Allt är egentligen skolrestaurangens fel.
Jag har gått upp i vikt på grund av deras tallrikar.
De är bauta-biga-stora!

Och eftersom tallrikarna är så förhärdat stora,
öser jag upp en helt overklig mängd mat,
och sedan vräker jag i mig all denna mat tills jag tror att jag både ska kräkas och bajsa på mig, samtidigt. Inte så glamouröst, va?

Och på grund av skolrestaurangens tallrikar
blev jag tvungen att kasta fyra par byxor
när jag var hemma i Finland över jul.
Nu överväger jag att anmäla skolrestaurangen.

Inga kommentarer: