tisdag, januari 13, 2009

Kaffeproblemet.

Idag har det väl inte hänt någonting som riktigt är värt att nämna. Vi har i alla fall studerat litteraturhistoria.

Jag upptäckte att jag fortfarande inte hade fått några pengar (jag skulle ha fått studiestöd den 4:e januari och någon studiepension har jag inte fått under hela höstterminen) från Folkpensionsanstalten.
Så jag ringde dit under fikat.
Kvinnan jag pratade med var väldigt trevlig och tillmötesgående och jag fick snart klart för mig var problemet låg. Tidigast på torsdag skulle jag få ett samtal från FPA angående den frånvarande studiepensionen.

Så det ser ut att fixa sig med hyran den här månaden i alla fall. För övrigt så blåser det som attan. Regnigt och grått och trist är det mest hela tiden. Kommer förmodligen så vara ända fram till slutet av mars.

Jag ångrar att jag inte tog med mig en halvårskonsumtion av Kulta Katriina hemifrån. Kanske någon kunde skicka några paket på posten? Det stundande problemet här, är det att min kropp (och inte mitt huvud heller, för den delen) inte riktigt förstår sig på svenskt kaffe. Dessutom smakar det ju inte bra alls. Det ser ut som om jag kommer få vara odrucken fram till slutet av maj. Jag misströstar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske mamma skickar drickbart kaffe åt dig, det svenska kaffet är ju såååå beskt...