lördag, januari 10, 2009

I sällskap av alkoholen.

Och inte inleder jag endast med att skippa första skrivuppgiften.
Nej, jag inleder vårterminen tillsammans med min combo Julia och hennes pojkvän Jonas.
Vi dricker rödvin och whiskey och Koskenkorva Vodka Longdrink Apple 013 och Pripps Blå Export.
Plus några cigaretter och en massa musik och när Julia och Jonas har gått hem till Jonas för att sova ringer jag H och när H säger att min räkning blir dyr, förflyttar jag mig till datorn för att föra nattliga konversationer med Stora Stygga Vargen.
Det mesta är sig likt, vill säga.

Jag trotsade parkeringen ikväll (som inte längre är parkering, utan skridskobana)
utan att slå mig sönder och samman.
Jag såg De Halvt Dolda och tänkte spy.
Jag röstade på Blondinbella i Let's Dance.
Jag undrade vem jag kommit att bli.

Jag kom fram till att det ska bli roligt att träffa klassen och Johan och alla andra igen
jag kom fram till att jag saknar H
och jag kom fram till att jag skriver bäst posei om nätterna när jag inte är manad till det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Jossa...och så skulle mamma vilja säga något..men, men... du är myndig :) "ta tillvara lyckans stunder" Kram!