torsdag, januari 22, 2009

Favorit i repris.

Inte gjorde jag alls någon djupdykning i Diva igår kväll inte. Nej nej.
Jag fick ett telefonsamtal;
- Ska vi röka en cigg tillsammans? frågade rösten i andra änden.
- Ja, svarade jag.
- Okej, jag kommer.
En ensam ljuskägla över vägen

och vi satte oss på den fuktiga trappen.
- Följer du med in en stund? frågade jag senare och han sa ja.
Halvlåg på sängen, jag tog sats.
- 8 februari. Du svarade Ja då. Nu frågar jag dig; ljög du, eller inte? Tänk noggrant efter nu.
Han halvlåg tyst. Såg allvarligt på mig först. Jag vet ju att han hatar sådana där diskussioner, även om de ibland är väldigt, väldigt viktiga. Han betraktade sedan länge, länge fotot av oss två på min anslagstavla.
- Nej, jag ljög inte. Jag är kär i dig.

- Jaha.
Sedan gick han hem. Jag kollade CSI och somnade sedan sött.

Inga kommentarer: