fredag, januari 09, 2009

Jag ser det inte.

Jag inleder vårterminen med att skippa första skrivuppgiften.
Jag försöker se mig själv. Försöker tänka mig att jag slår mig ner i soffan med en kopp te, mitt stora skrivblock och min Penna. Men det går inte. Jag ser det inte och inuti mig är det tomt.

Julia kom idag när jag vek tvätt.
Jag bara stod där. Potatisen kokade på spisen och Björk sjöng för allt vad hon var värd och mittiallt ryckte någon upp dörren
och när jag såg Julia fick jag inte fram ett ord.
Jag bara stod där med en nytvättad t-shirt i handen och gapade och glodde på henne.

Min mage gör konstiga ljud.
Julia har gått hem till Jonas och Björk har slutat sjunga.
Jag överväger att gå över den djävulskt hala parkeringen för att se på lite tv.

För övrigt skulle det smaka bra med en kall öl.

Inga kommentarer: