onsdag, januari 21, 2009

Halsont.

I går vaknade jag mitt i natten och hade ont i halsen. Alltså, verkligen så ont att jag vaknade av det. Precis innan jag gick till frukosten på morgonen, messade jag Johan och bad honom gå via Ica och köpa halstabletter. Johan svarade att "visst, det går bra, men jag börjar inte förrns efter lunch".
Nåja, jag står nog ut, tänkte jag och jag tänkte på min finska sisu.

När jag kom till frukosten fick jag veta att vår lärare, Ludde, var sjuk. Typiskt. Nåja, vi hade i alla fall fått uppgifter så vi skulle ha någonting att göra under dagen.

På tisdagar står idrott på vårt schema, mellan första fikat och lunchen.
Inte så omtyckt ämne, kan jag avslöja.
När jag kom ner till kafeterian, sprang jag på Nisse.
- Du ser för jävlig ut, gå hem och lägg dig, sa han och tryckte samtidigt ner två halstabletter i min hand.
Så jag gick hem och la mig.

Jag hade ställt in väckarklockan för säkerhets skull.
Tio minuter innan den skulle ringa, somnade jag.
Jag gick och käkade lunch.
Johan kom med halstabletter.

På kvällen (efter en överdimensionerad middag)
drack jag (säkerligen) 100 liter te hemma
och skrev lite kylskåpspoesi.

21:00 tittade jag på House i skolans tv:rum,
tillsammans med några klasskamrater.
Sedan lade jag mig,
och för ovanlighetens skull somnade jag med det samma.

Inga kommentarer: