tisdag, oktober 07, 2008

Skolvardagen är över.

Igår var det kul i skolan (okej, pennan på pappret, det är alltid roligt i skolan)! Humöret var på topp, även om vår lärare, Ludde, hade 40 graders feber. Efter lunchen hade vi genus. Jag hade visserligen försökt göra uppgiften till lektionen, men tyckte frågorna var så pass flummiga att det inte hade blivit mycket till resultat. Jag hade istället blivit arg och gått och lagt mig. Genuslektionen var som vanligt hemskt intressant, och som vanligt blev jag hemskt frustrerad.

Sent på eftermiddagen hade vi boenderåd. Det var en jävla massa liv i stora filmsalen och folk klagade och pratade i munnen på varandra och en viss besserwisser skulle absolut ha sista ordet. Punkt slut! Jag protesterade emot hela mötet genom att sjunka ner så långt det bara gick i stolen, gömma munnen bakom halsduken och bara ampert iaktta de som gnällde.

Efter middagen (middag och middag; några gafflar rivna morötter och ett glas vatten, för jag insåg snabbt att couscous inte är min grej…) gick jag till simhallen. Planerade simma en timme, men mycket simmande blev det nog inte, det blev mer lek och bad i en timme. Fast det var ju urkul det också!

Hemma igen ringde mamma. Vi skulle ju bara prata i femton minuter, men diskussionen drev iväg och femtonminuterssamtalet blev ett fyrtiominuterssamtal (inte konstigt att min telefonräkning skjuter i höjden). Efter telefonsamtalet och efter att Family Guy och Simpsons var avverkade, fortsatte jag med det evighetslånga, ändlösa klippandet och klistrandet. Jag klistrade fram till klockan två imorse.
Det i sin tur resulterade i att mina öron var döva för mina två väckarklockor, och jag vaknade i det ögonblicket när lektionen började.
Ludde var hemma ännu idag och efter morgonkaffet hade vi friskvård. Vi fick ha på oss pulsmätare och så gick vi ut i skogen på promenad. Hata mig om jag säger det, men jag säger att det verkligen var rätt skoj med morgonpromenad i skogen tillsammans med William, klassen och allmänna 1:an och 2:an.

Skolvardagen är över för idag. Jag sitter kvar i lilla datasalen. Ute skiner solen och det är hur varmt som helst (sommaren ändrade sig och kom tillbaka), men jag sitter kvar för egentligen ska jag skriva klart en berättelse och en recension, men som vanligt blir ingenting annat än bloggande gjort. Inspirationen har dött. I alla fall när det gäller den här uppgiften vi håller på med för tillfället.
Nästa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du håller på o "klipper o klistrar" hela tiden. Låter nästan lite hemlighetsfullt...

Anonym sa...

Skulle också kommentera detta klippande o klistrande... Julklappar på gång?? ;-)