onsdag, oktober 15, 2008

Koppar från Höganäs Keramik.

På torsdag skolkade jag. I misstag, jag lovar! Och jag blev så hemskt arg på mig själv när jag vaknade och insåg att jag skolkade.
Så åt jag frukost och klädde mig och gick genom duggregnet till Ica och handlade djupfrysta blåbär, hallon och björnbär. Sedan blev jag återigen arg på mig själv när jag kom på att jag likväl kunde ha plockat björnbären själv. Det finns ju hur mycket som helst nere vid havet.

När jag shoppat djupfrysta bär fortsatte jag min vandring genom duggregnet. Jag inhandlade krukor på Kupan. Två stycken krukor till nykomlingarna i min barnaskara. Jag fann även två Höganäs Keramikkoppar. 5 kr styck. Det var ett riktigt fynd. En kopp var mörkt turkos och en var lila. Den lila koppen matchade mitt nagellack.

Gick hem tillbaka i duggregnet och firade nykomlingarna i min barnaskara med att inviga min lila Höganäs Keramikkopp. Liptons Blue fruits te. Lovley.

Resten av dagen och kvällen gick i analyserandets tecken. Jag hade 7 texter att analysera, men alla texter var för jävligt bra, så det var väldigt roligt.
Dessutom hann jag med en het diskussion på msn (som jag idag lite bittert ångrar), och så skrev jag ett brev också. (Ett impuls-brev som jag också ångrar lite grann, dock inte lika bittert, någon gång måste det ju bli sagt.)

Inga kommentarer: